Algemene Voorwaarden
Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling, aanbieding en transactie tussen de salon en de cliënt waarop de salon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard en voor zover van deze voorwaarden niet door de partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Inspanningen Salon.
De salon zal behandelingen uitvoeren naar beste inzicht, vermogen en naar de eisen voor goed vakmanschap uitvoeren. Op grond van de op dat moment bekende gegevens volgens de wetenschap.
De salon handelt volgens de richtlijnen van de fabrikanten, volgens eigen normen en gestelde salonregels en volgens door de cliënt verstrekte informatie over relevante lichamelijke of medische aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
De salon zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk de cliënt inlichten over financiële consequenties van producten, de behandelingen en trainingen en tevens de wijzigingen of aanvulling daarvan.
Afspraken
Er worden géén (hand/nagel)behandelingen uitgevoerd bij nagelstylisten, blijkt tijdens de behandeling dat de cliënt een (aankomend)stylist is dan wordt het volledige tarief van een privétraining berekend.
Het maken van een afspraak op welke wijze dan ook is bindend, de klant gaat hierbij akkoord met de algemene voorwaarden van de salon en geeft aan hiervan op de hoogte te zijn. Afspraken worden altijd bevestigd per mail, geen mail dan staat de afspraak ook niet in ons systeem (controleer altijd even je spambox). Voor een behandeling wordt altijd tijd gereserveerd, de klant dient wijzigingen en/of annuleringen zo spoedig, edoch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak telefonisch doorgegeven worden aan de salon. De salon brengt kosten in rekening indien de klant een andere en/of kortere behandeling wenst dan initieel afgesproken is en verzuimd heeft dit telefonisch te melden.
Annulering en/of verzetten van afspraken.
Indien de klant 5 minuten te laat op de afspraak verschijnt, mag de salon de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele bedrag berekenen. Bij 10 minuten later dan de afgesproken afspraaktijd verschijnen, kan doorgang van de afgesproken behandeling niet doorgaan i.v.m. de volgende klant (De salon zal € 25,- aan de klant berekenen voor de gereserveerde tijd). De afspraak kunt u 48 uur van te voren KOSTELOOS verzetten en/of annuleren.
Te laat annuleren en/of No-Show. Bij te laat en/of NIET annuleren wordt het gehele behandelingsbedrag in rekening gebracht! Een nieuwe afspraak kan pas gepland worden als deze kosten zijn voldaan!
Bij herhaaldelijk annuleren en/of verzetten van een afspraak (3x of combinatie hiervan), word er een aanbetaling gevraagd. Wanneer aanbetaling is voldaan staat de afspraak definitief in ons systeem, bij het NIET nakomen, annuleren en/of wijzigen van deze afspraak komt uw aanbetaling en afspraak te vervallen!
LET OP! GEEN AANBETALING = GEEN AFSPRAAK! YOUR DEPOSIT WILL NOT BE REFUNDED!!! (Bij het afrekenen van de behandeling zal aan het einde uw aanbetaling in mindering worden gebracht).
Annuleren in geval van ziekte.
Neem telefonisch contact op voor overleg wanneer u twijfelt over gezondheidsklachten.
Beide partijen kunnen afwijken van de gestelde voorwaarden indien zij verhinderd zijn door overmacht. Onder overmacht wordt verstaan wat juridisch en wettelijk omschreven wordt.
Let op! het niet kunnen vinden van oppas voor een kind valt niet onder overmacht.
Betaling
NailCity by Shieka vermeldt alle prijzen van behandelingen zichtbaar in de salon en op de website. De prijzen zijn inclusief BTW en kunnen voldaan worden contant of per pin.
Er bestaat geen herroepingsrecht, er wordt nooit geld teruggegeven, dit i.v.m. ingestoken arbeidstijd en product verbruik.
Aanbiedingen en advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
Persoonsgegevens & Privacy. De klant voorziet de salon vóór de eerste afspraak van alle gegevens, waarvan de salon aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling. De Salon neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in een geautomatiseerd systeem. NailCity by Shieka behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de W.B.P Wet Bescherming Persoonsgegevens. De Salon zal de gegevens niet verkopen en/of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming van de klant.
Aansprakelijkheid. NailCity by Shieka is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook ontstaan door en/of doordat onjuiste en/of onvolledige informatie verstrek is door de salon cliënt omtrent relevante lichamelijke of medische aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. NailCity by Shieka is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, verlies, diefstal of schade van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
Cadeaubonnen. Cadeubonnen zijn niet inwisselbaar tegen contacten. Indien niet het gehele bedrag wordt uitgegeven, zal het resterende geld NIET terug worden betaald. Cadeaubonnen zijn niet geldig in combinatie met andere acties en zijn niet overdraagbaar aan andere personen. Cadeaubonnen die door onze salon gratis ter beschikking zijn gesteld, als prijs voor loting of iets dergelijks, kunnen NIET verzilverd worden voor producten. Cadeaubonnen zijn alleen geldig met handtekening/paraaf/bonnummer die door NailCity by Shieka zijn ingevuld.
Gebruik mobiele telefoon. Het gebruik van een mobiele telefoon wordt, door de stylist, tijdens de behandeling als storend ervaren. Het gebruik van de mobiele telefoon belemmerd het behalen van een vakkundig eindresultaat, daarom verzoeken wij jouw om je mobiele telefoon tijdens behandelingen niet te gebruiken!.
Geen derden.
Het is niet toegestaan om zonder overleg met de stylist iemand mee te nemen naar de behandeling, kom alléén!!
Roken, eten, huisdieren en kinderen.
Wordt in de salon niet toegestaan in verband met de hygiëne en de beperkte ruimte.
Minimale leeftijd
De minimale leeftijd voor het plaatsen van kunstproduct is 18 jaar.
Nail art.
Voorbeelden van nail art (reeds aanwezig in de salon, reeds eerder gemaakt door NailCity by Shieka of meegebracht door de klant) dienen slechts als aanduiding. Omdat er altijd sprake is van handwerk en nagels, vingers en handen van klanten altijd verschillen kan het resultaat bij iedere cliënt afwijken van het gebruikte voorbeeld.
Indien de klant, door NailCity by Shieka gemaakte, nagels en designs laat fotograferen voor commerciële doeleinden, moet eerst toestemming gevraagd worden aan NailCity by Shieka. NailCity by Shieka mag hiervoor een vergoeding eisen.
Garantie.
De salon geeft een garantie van 1 week op de behandelingen, deze garantie komt te vervallen indien:
- de klant de adviezen niet heeft opgevolgd m.b.t. lengte, vorm, dikte e.d., medicijn gebruik of zwangerschap.
- de klant het onderhoud door een andere salon heeft laten doen.
- de klant zelf zijn/haar nagels korter heeft gevijld of geknipt.
- de klant de kunstnagels heeft afgebeten, opzettelijk heeft afgebroken of nagels gebroken zijn door extreme activiteiten zoals sport of klussen.
- de klant de nagels niet volgens de aanwijzingen heeft gebruikt bijv. het werken met chemicaliën of agressieve schoonmaakproducten.
- de klant het advies om medische hulp te zoeken, niet binnen 5 werkdagen heeft opgevolgd.
- de klant tijdens de behandeling aangeeft, het advies van de salon op eigen risico niet wenst op te volgen.
Beschadiging en diefstal
NailCity by Shieka heeft het recht een schadevergoeding te eisen van de klant indien deze cliënt meubilair, producten of apparatuur beschadigt. Van diefstal wordt door NailCity by Shieka altijd aangifte gedaan bij de politie.
Klachten
Klachten over behandelingen of producten moeten door de klant zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de salon. De salon zal binnen 5 werkdagen antwoorden (tijdens vakantiesluiting van de salon kan hiervan worden afgeweken door de salon).
Indien de klacht gegrond is zal de salon een passende oplossing bieden en uitvoeren tenzij dit inmiddels voor de klant zinloos is geworden en dit tevens schriftelijk kenbaar maakt is.
Het aanbieden van passende oplossingen naar aanleiding van klachten na behandelingen vervallen indien:
– De klant de (kunst)nagels heeft laten onderhouden/verwijderen door een andere stylist.
– De klant zonder handschoenen huishoudelijke taken heeft verricht of met chemicaliën heeft gewerkt.
– De klant kunstproduct heeft afgebeten of opzettelijk heeft afgebroken/afgetrokken.
– De klant een aanbevolen verzorgingsproduct voor thuis verzorging niet volgens richtlijnen of advies toegepast heeft.
– De klant andere producten heeft gebruikt voor onderhoud van de natuurlijke nagels en kunstproduct dan geadviseerd door de salon.
– De klant heeft afgeweken van de door de salon gegeven adviezen.
– Opzettelijke schade of schade aan kunstproduct/nagels.
– De klant het advies van de salon om een arts te consulteren niet heeft opgevolgd.
– Bij ziekte of medicijngebruik.
– De klant een nagelbijter is.
Opzettelijke schade aan nagels en kunstproduct of schade door onjuist gebruik/dragen van kunstproduct en het niet opvolgen van adviezen is altijd waarneembaar voor de stylist.
NailCity by Shieka betaald GEEN geld terug indien de salon en klager niet tot overeenstemming komen.